احساس می کنید فراموشکارشده اید ؟

ازهورمون ها گرفته تاهمبرگرها،دلایل احتمالی که می توانندبرای حافظه شمامشکل ایجادکنند،بی شمارند.کم کاری تیروئید،یائسگی وحتی یک رژیم غذایی پرچرب می تواندبرعملکردحافظه تاثیربگذارد.

عملکردغیرطبیعی تیروئید:

دکترمجیدفتوحی رئیس وموسس مرکزneurexpandbraincenterدر ایالت مریلندآمریکا می گویندهرچندتیروئیدنقش خاصی در مغزندارد،اماازدست دادن حافظه یکی از چیزهایی است که فرد درصورت توقف عملکردطبیعی تیروئیدمتوجه آن می شود.افرادی که به کم کاری یا پرکاری تیروئیدمبتلاهستند،احتمالاازنظریادآوری وتمرکزدچارمشکل می شوند.اگرازمشکلات حافظه رنج می بریدازپزشکتان بخواهیدیک آزمایش تیروئیدبرایتان تجویزکند.

گرگرفتگی:

خوشبختانه گرگرفتگی مشکلات دایمی ایجادنمی کندوبافروکش کردن گرگرفتگی،حافظه نیزبه حالت اولیه خودبازمی گردد. کمبودخواب:دکترآلن توفای درنیویورک می گویداحتمال زیادی وجودداردافرادی که دچار کمبودواختلالات خواب هستنددرطول روزدچاراختلال حافظه شوند. اضطراب وافسردگی:دکترتوفای می گویدهرچقدرشدت اختلال روحی مثل افسردگی واضطراب بیشترباشد،شدت از دست دادن حافظه بیشترخواهدبود.دوره های طولانی مدت استرس روزانه نیزباافزایش کورتیزول مغزباعث از بین رفتن اتصالات بین سلولهای مغزی شده ومشکلاتی را در توانایی یادآوری ایجاد می کنند،اماخبرخوب این است که با بهبودحالت روحی فرد،مشکل اختلال حافظه نیزبرطرف می شود.

مصرف دخانیات:

دخانیات با ایجاداختلال درتامین خون مورد نیازمغز،به این اندام آسیب وارد می کنند،همچنین مصرف دخانیات باعث می شودتجمع پروتئین های غیرطبیعی در مغزتوانایی آن دربازیابی اطلاعات را مختل کند. یک رژیم غذایی پرچرب:آزمایش ها نشان داده موش های بالغ پس از مصرف یک ماده غذایی پرچرب،توانایی یادگیری ومهارت های حافظه ضعیف تری از خودنشان می دهند.

منبع:health.com.مترجم یاسمین مشرف

موضوعات: بدون موضوع, رایانه-اشتراک گذاری  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...